Bra dag idag

Mamma sov här i natt som var. Hon var barnvakt igår och bestämde sig för att stanna även idag då barnen skulle slippa gå på dagis/fritids i två timmar.
Skönt att ha mamsen här! Fick maten serverad igår när jag kom från jobbet och städat en hel del har hon också gjort. Idag passade vi på att åka och klippa Pontus och Wilma när ändå mamma var kvar.
Vi hade tur och behövde inte vänta länge alls innan Pontus blev klippt. Medan Pontus klipptes så gick Alice, Albin och jag och köpte en julklapp till Nelly. Alice bestämde att Nelly skulle få en lika paljettröja som Alice ska ha på julafton. En matchande portmonnä hittade Alice ocks. Den tyckte hon att Nelly skulle använda när hon blev större och sa gå på disco.
När Wilma klippte sig gick Pontus och jag på Team Sportia för att leta en pulka till Nelly. Det blev en rosa!
Pontus hittade sig någon åkgrej som han önskade i julklapp så jag frågade honom om han kunde låta bli att svallra vad han skulle få om jag köpte den och det lovade han med ett flin på läpparna.
Vi gick in på Hansens konditori för att hitta något gott till em-kaffet och ut kom vi med fyra bakelser. En röd princessbakelse och tre st med chokladmousse och pärongrädde.

Vi hade en riktigt mysig lunch på Monroes. Jag njöt av en plankstek, tjejerna åt hamburgare och Pontus tog en pizza.

Men sedan var det dags för hemfärd och stundande jobb för min del. Vi hann trycka i oss bakelserna innan i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0