Cykeltur

Linda och Nelly kom hit och cyklade till vårt tussilago-ställe med oss. Åh, vad de kämpade tjejerna! Nelly har nyss fått sin cykel och Alice hade inte ens några stödhjul på så hon fick rulla så gott det gick. Men Tussilago plockade de i alla fall!

Alice blev så ledsen när Nelly åkte hem så jag lovade Alice att vi skulle gå in och baka en kladdkaka. Då blev hon på lite bättre humör! Jag bakade kolagömmor. Jag har varit sugen på kakor så länge men inte haft något som jag kunnat äta.

Vi fikade när barnen kom hem från skolan. Jag var ut och hängde en tvätt och sedan ringde Sebastian och ville leka med Pontus. Barnen lekte ute en bra stund men det stormade så hemskt så de kom in till sist.

Vi beställde pizza till kvällsmat. Jag blev så sugen när syrran pratade om det idag och det var faktiskt längesedan vi åt det. Det skulle vara 20 min väntetid sa de när Patrik ringde men vi fick då vänta i minst 30 min. Till råga på allt hade de gjort en Amigo istället för en Jamaica...Vi fick den gratis eftersom de hade gjort fel! Riktigt snällt av Gästis!

Brudarna hade fixat disco efter maten men det blev inte långvarigt. Vi fredagsmyste och tittade på talang istället.

Albin var feberfri och lite piggare igår men imorse hade han 38,1 igen. Han har varit riktigt trött idag men har i alla fall ätit bra med mat både till lunch och middag! En grym hosta har den lille stackaren. Albins läkare ringde igår också, hon hade sett att jag hade ringt om magsjukan sist. Hon sa att hon skulle påminna dietisten att höra av sig till oss och redan idag fick vi en kallelse. Den 18 april kl 14 ska vi träffa henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0