1-års kalas

Julia fyllde ett år i måndags men vi gratulerade henne igår. Vi hade en riktigt trevlig dag med Anso och barnen. Vi var ute en bra stund och lekte i sandlådan. Deras sandlåda är ju stor nog att rymma nio barn, Syrran och Nelly kom också.
Lunch fick vi i form av symöteslåda och alla barnen åt även om inte alla åt upp...
Albin hann sova också innan det var dags att åka hem.
Pontus blev kvar över natten!
Tjejerna och jag bestämde oss för att ha tacos till middag. Lika bra att passa på när Pontus är borta!
En cykeltur hann vi med på kvällen också.

Kl nio idag lämnade jag Alice hos syrran. Wilma och jag åkte vidare till bvc för vägning av Albin. Han väger nu 8010g och var 75 cm lång. Jag hade trott att han skulle väga mer...
Åter till syrran för en fika. Gott, gott. Fick påskrutor som jag älskar!
Mamma kom för att hämta Nelly och Alice. De ska sova hos henne i två nätter. Båda tjejerna hade cyklarna med sig så mormor lär bli välmotionerad!
Så tog vi med oss syrran till Coop för att hämta hennes Alpnaeringpaket. Äntligen får jag min efterlängtade löksoppa! Vidare till Anso för att hämta Pontus och under tiden bestämmer vi oss för att äta hämtmat hos Linda. Pontus fick hamburgare från Torino, han var bara såå hungrig!  Vi andra tog mat från Thaikiosken och den maten har jag längtat länge efter nu.
På em hade vi fruktfrossa på altanen! Vi hade vindruvor, ananas, honungsmelon, äpple och apelsiner.
Vi var ute tills det var dags för mig att gå in och göra mat. Strax efter jag gick in började det regna.
Patrik kom hem med ett snadlass så nu kan Albin äntligen leka i sandlådan. Pontus och Wilma var ute i sandlådan till klockan nio så de had visst också längtat efter sand.
Imorgon drar vi nog till Dollarstore och köper lite nya sandleksaker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0