operation

I måndags blev min lilla kille opererad. Redan innan födseln har man kunnat se via ultraljud att han haft förstorade njurar och vi har varit inlagda på Akademiska för att utreda orsaken till detta. Men läkarna hittade inte vad de sökte och nu skulle de gå in via urinröret för att lägga in några rör som skulle avlasta njurarna.
Men till min stora glädje hittade de en valvel i urinröret som skars upp. Och det var det man från början hade trott att det var så det var ju tur!
Inför operationen skulle ju Albin fasta i fyra timmar och det var jag riktigt orolig för. Jag väckte honom innan det var dags för fastan och försökte mata honom men han var inte speciellt hungrig men åt väl lite i alla fall! Och det gjorde mig ju mer orolig... Sen sov han en stund men inte så länge på morgonen som han brukar och så var han väl vaken en stund  men sen fick jag honom att sova en stund till. Efter det var det dags för bad och sen gick vi ner till operation. Så det hela gick ju riktigt bra trots allt!
När det var dags att lämna ifrån sig Albin för operationen så hade jag inte långt till tårarna. Han är ju alldeles för liten för att sövas min lill-kille och jag var orolig att han inte skulle vakna. I ungefär en och en halv timme fick vi vänta och sedan kom en sköterska och sa att vi skulle få gå ner till Albin på uppvaket och då kändes det så skönt!

Det dumma med den här valveln är att Albin måste sövas igen om en månad för att kika så att det som skars upp inte har växt igen. Men den dagen, den sorgen...
Nu är vi bara glada att vara hemma igen. Vi ska dock in till Gävle sjukhus på fredag för att ta bort en kateter som Albin har kvar sedan operationen. 

Kommentarer
Postat av: Tessa

Skönt att de hittade felet på honom. Nu håller vi tummarna att det inte växt igen nästa vända till Uppsala.

2010-05-12 @ 12:44:54
URL: http://terwa.blogg.se/
Postat av: Karin

Gus va skönt att allt gick bra!!! Å att dom hittade d som va "fel" :-)

ja e sååå glad föer er skull!!

ja förstår verkligen hur jobbit d måste varit å lämna ifrån dig honom... Å att han måste tillbax igen.... Men ja säger som föregående talare, ja håller tummarna för att d inte vuxit ihop igen till nästa gång!!!

2010-05-12 @ 13:04:02
URL: http://karinslillavarld.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack för tummarna tjejer!

2010-05-12 @ 13:26:31
Postat av: Linda

Det gick precis så bra som jag hade bästämt att det skulle gå!:-) Lite synd om honom nu med den hemska slangen bara..:-(

2010-05-12 @ 16:33:46
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Jennie!

Kul att du har börjat blogga:-)Nu klan jag kika här vad du har för dig när jag nu aldrig får fingrarna ur o komma o hälsa på dig;-)Kanske kan ta en träff någon dag framöver. Joline vill gärna leka med Alice säger hon:-)

Skönt att höra att operationen av lillkillen gått bra

Kram Linda J

2010-05-12 @ 19:01:25
Postat av: Jennie

Syrran: Du får väl bestämma att det går bra nästa gång också då!

Linda: Verkligen dags att ni kommer och hälsar på snart!

2010-05-17 @ 14:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0