Storbarnsfria i helgen

Lördagen jobbade Patrik så Albin och jag hade en lugn fm hemma! Lite tråkigt var det allt...
Efter lunch åkte vi till Anso och där var det som vanligt desto trevligare! Nybakt till kaffet fick jag också! Vi satt och pratade hela em. Anso hade bara Isak och Filip hemma så vi kunde prata rätt så ostört.
Magnus ringde och bjöd hem oss på mat medan jag var hos Anso så vi drog in till stan så fort jag kom hem.
Hos Magnus och Catrin fick vi grillad fläskfilé, klyftpotatis, bea och tzatziki. Och en god sallad med bulgur i, det var annorlunda men gott! Till efterrätt blev det jordgubbar och glass. Vi åkte hem strax före tolv och jag blev imponerad över att jag orkade hålla mig vaken så länge. Lite jobbigt var det att köra hem.

Söndagen tog vi sovmorgon och sedan hade inte Albin och jag mycket för oss. Tur att syrran frågade om vi ville följa med och handla på Maxi! Albin skrek sig igenom kassan som vanligt han. Då var han hungrig! Som tur var fick jag hjälp att packa kassarna. Jag tror folk tycker det är lite jobbigt när han skriker så väldigt så de vill bli av med oss så fort som möjligt.
När vi kom hem hade barnen kommit hem! Så det blev lite kramkalas! Packade in varorna och gick och väntade på att Albin skulle vakna. Han sov i bilen! Men när klockan var 17.30 så tyckte jag att det var lika bar att åka till syrran innan han vaknade och blev hungrig. Kl 18 var det mat där. Underbart gott var det! Tjälknul och potatisgratäng. Till efterrätt fruktsallad och grädde. Barnen åt som om de aldrig hade sett mat förut!
Avslutade middagen med att gå och titta på Tomas nyfödda kalv som inte ville visa sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0