Julafton

I år firade vi julafton enbart i Hamrånge! Det var väldigt skönt att slippa åka som en galning på julafton för att hinna med att vara alla till lags.'
På väg till Hamrånge hade jag en tupperwareleverans till Malin! Jag fick pulsa in (skotta Malin!). Fy så kall och blöt jag var när jag kom in i bilen igen.
Vi kom till Hamrånge för sent som vanligt... Ca en halvtimme denna gång! Jättegod lunch fick vi i alla fall! Potatisgratäng och tjälknöl.
Efter det lekte barnen en stund och väntade på att Nelly skulle komma! Vid 15 skulle vi fika men då hade inte syrrans familj dykt upp ännu. Vi blev mer och mer oroliga att de inte skulle hinna komma i tid till tomten...
Men som tur var så var tomten försenad!
Alice var rädd för tomten när han kom och gömde sig hos morfar men när tomten skulle gå och Alice hade fått några paket så hade hon helt ändrat uppfattning. Det slutade med att tomten fick både kram och puss innan han gick!
Jag tror barnen var nöjda med sina paket, fast Pontus var nog lite besviken att han inte fick sitt efterlängtade x-box 360...
Lite av vad vi fick:
Albin fick så gott som bara kläder. Någon liten leksak av oss och en jättemysig fåtölj av mormor och morfar!
Alice:
Kläder
Kittyhus
blå dator
åkmadrass
Kittyduschtvål
Absolut mycket mer men jag minns inget mer...
Wilma:'
Längdskidor, pjäxor och stavar
kläder
gympapåse med kitty
stor my little pony
cykelsits till dockor
Pontus:
Stor legolåda
cd-spelare
Scooby doo filmer
chokladask
air hockey
jag:
supervarma vinterstövlar av Patrik
tröja
sylt
kaffe
glögg
Sedan lekte barnen för fulla muggar! Självklart fick vi julbord innan vi åkte hem också!
Egentligen en julafton efter konstens alla regler förutom att vi missade Kalle då! Men jag kände mig ändå besviken när vi åkte hem. Det kan bero på att jag blev så trött utav Albin. Han var så himla trööt så nästan ingenting var bra när han var med mig. Som tur var fick jag hjälp med honom av både mamma och Patrik. Och syrran var snäll och fick honom att somna inomhus och sedan låg pappa bredvid honom när han sov i deras  säng!
Vi åkte hemåt strax före tio och det var inget roligt väder att köra i. Sådan hemsk snörök!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men nu blir jag lite besviken! Du glömde skriva den finaste julklappen du fick.. Du fick ju faktiskt en raggsocka utav oss!;-)

2010-12-28 @ 15:36:47
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: malin

Haha en raggsocka!

Vem var det som var tomte? (om ni vill erkänna att det var någon som spelade tomte..?)

och nej, jag skulle aldrig ödsla tid på att skotta! hellre pulsa och komma in och värma sig och sätta på nya kläder.

tommy gör det dock, dock inte denna morgon eftersom vi åkte hemifrån klockan åtta...

2010-12-28 @ 20:36:37
Postat av: Jennie

Ja, nästa raggsocka kommer väl nästa jul... Glömde totalt vad vi hade fått just då!

Chris Hägglund var tomte!

Pulsa i snön och gå in och värma sig säger du Malin, men ni har väl inte heller speciellt varmt inne om man får tro det där med 8 grader i köket?!

Annars hade jag ju kunnat köpa det förslaget!

2010-12-29 @ 09:18:16
Postat av: malin

jag är uppe. där har vi varmt!

2010-12-29 @ 14:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0