Moa 4 år

Albin vaknade sent idag så Alice och jag passade på att mysa lite! Vi fikade, pratade och så bakade Alice en rulltårta. Hon var så duktig när hon hade på sylten så jag blev helt förvånad. Ett jämt fint lager gjorde hon!
Jag hann vika all tvätt innan Albin vaknade också. Men inte plocka in i lådor och garderober...
Vi åt rester av kycklingwok till lunch och sedan var det dags att gå till taxin och hämta Wilma.
Grannen kom förbi en sväng. Trevligt! Vi pratade om att barnen kunde få rida på deras shettis så vi gör nog slag i saken någon dag.
På em hade vi bestämt att vi skulle åka och gratulera Moa som fyller fyra år idag. >Som tur var så smsade jag till Catrin för att kolla att de skulle vara hemma! De var på väg till stugan så vi hade åkt in till Gävle i onödan annars...
Men det blev ju billigare att bara åka några kilometer... Jag gick förresten!
Det blev bara ett litet bekymmer. Vi hade tänkt köpa present på vägen till Gävle... Så jag fick gå in och leta i Ullaredsväskorna. Jag hittade i alla fall ett badlakan med Nalle Puh och en Barbie.
Vi fick rabarberpaj till fikat, barnen lekte och hade roligt och jag passade på att surra lite med Catrin.
När vi kom hem var det hög tid att fixa käk! Jag blev lite insnöad på taco paj medan jag gick hem så jag satte mig för att leta recept. Men det jag hade hemma stämde inte riktigt med ingredienserna i recepten så jag fick göra ett eget litet hopkok till paj.
Hann även med att duscha Alice och Wilma innan det var läggdags för dem. Det tråkiga är bara det där förbannade vattnet som tar slut hela tiden...

Glömde förresten att berätta att vi ringde till Tove i morse. Jag frågade Alice om hon tyckte att vi skulle smsa och fråga om Tove ville komma och leka idag. Självklart ville hon att Tove skulle komma men hon skulle absolut ringa själv! Hon är för söt!

Vi fick kallelse för Albins nästa sövning i Uppsala idag och det blir den 6 september. Stackars min lilla kille. Någonting att gruva sig rejält för.

En stolt Alice med sin rulltårta!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Så stolt hon ser ut :)

2010-08-23 @ 22:20:40
URL: http://terwa.blogg.se/
Postat av: Linda

Riktigt stolt tjej på bilden! Även jag känner mig lite stolt faktiskt eftersom att du fixat en bild helt på egen hand!

2010-08-23 @ 22:27:53
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0