Abbes första förkylning

I fredags blev Albin förkyld. Det rann som sjutton ur hans näsa. Han hostade och nös även en del. I tre timmar sov han i vagnen! Det har nog aldrig hänt före det...
Vi hade besök av Cissi på fredag fm. Hon ville se Albin och det var väl på tiden nu när han är hela sex månader. Han fick jättefina kläder utav henne också! Nu skulle ni fått se en bild på dessa kläder hade jag tänkt men jag klarar inte av att få in bilden i datorn själv och Patrik är ute. Kanske blir någon annan dag...

På lördagen var jag iväg på mini-jubilee med Tupperware. Jag hade självklart Albin med också! Vi kom ca 20 min för sent eftersom vi inte hittade riktigt.
Det var mycket nytt som presenterades. Bla nya katalogen! Vi fick även en utmaning att boka så många demon vi kunde på tio minuter så skulle vi få en lott för varje bokat demo. Jag hade ingen lust att sätta igång och ringa en massa med Albin på armen och en massa folk runt om mig. Inte hade jag några värdinnors telefonnummer med mig heller... Men jag tänkte att jag slänger väl iväg ett sms till alla i min telefonbok så kanske åtminstone någon nappar... Jag tror att det var sex stycken som svarade ja! Helt otroligt! Men fem som jag fick klara datum utav.
Dessvärre märkte jag när jag kom hem att jag surrat till det. Jag var helt säker på att det var v 33 då och så hade jag bara kalendern i telefonen att gå efter... Så det blev några dubbelbokningar... Jag försökte reda upp dessa så gott det gick på söndagen. Härligt i alla fall att ha lite bokat! Det är ju så trevligt att komma ut och träffa lite nytt folk. Och pengarna man tjänar sitter ju inte helt fel heller!
På hemvägen stannade jag vid Anso eftersom Pontus var där på kalas. Kalaset slutade fyra och jag kom väl dit vid strax efter tre. Och där var det så lugnt så vi hann med att surra en hel del!
Hemma igen så sätter jag fart med kvällsmaten för att vi ska hinna åka och gratulera barnens kusin Anton innan Albin blir för trött. När jag hade stressat igång så kommer Patrik och säger att vi inte kan åka dit eftersom Anton inte ska vara hemma... Där hade man stressat i onödan...
Vi åkte till Tommy och Clary istället och fick lite gott fika!

Igår satte vi igång att baka barnen och jag! Jag tyckte det var så kallt inne så att vi behövde ha ugnarna på en stund. Wilma gjorde vaniljbullar. Det godaste hon någonsin bakat enligt henne själv! Alice gjorde äppelmuffins. Pontus gjorde äppelpaj, negerbollar med äpple i och maränger. Sen ville Pontus att vi skulle bjuda hem någon på fika. Han ringde och frågade moster. Men hon var i Hamrånge... Hon skulle höra av sig senare om hon kom. Och det gjorde de hela familjen!

På fm idag har vi inte haft mycket för oss men på em desto mer. Vi var upp till Hofors och fikade på Hanssons med syrran och Nelly.
Vid 16.45 började Alices dans. Hon var så duktig och tyckte att det var kul också! Tove var med och dansade i Alices grupp också. Kul för de båda! De är ju bästisar!
17.30 var det dags för Wilma att dansa! Duktig även hon så klart!
När vi kom hem hade Patrik fixat mat! Hamburgare med en massa tillbehör!
Godnattsaga har vi läst idag också. Det är så mysigt att få en liten stund tillsammans med bara storbarnen ibland! Längesedan sist som vi läste saga men jag hoppas att det kan bli lite oftare nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0