Städa hela dagen

Sa åt Albin på morgonen att han kunde städa sitt rum och ringa efter en kompis sedan. Men han var lite trög i starten och kom inte igång förrän kl 10. Han skulle vara själv när han plockade ihop sina saker sa han. Det blev väl både städ och lek, tid tog det.

Avbrott för lunch blev det och det var den godaste mat Albin ätit. Schnitzel, pommes och creme fraiche med spelet chili. 
Han fick i sig en hel Schnitzel ungen!
På det igen med städningen för Albins del. Själv gjorde jag chokladmuffins till eftermiddagsfika. 
Medan muffinsen stod i ugnen var jag upp och dammade, dammsög och torkade golvet i Albins rum.

Vi var ut och blåste såpbubblor en sväng innan brudarna kom och sedan blev det fika.

Vi smsade till Albins kompis W som kom och lekte.

Alice försökte få sova över med kusin Nelly men det gick förstås inte.

Och jag städade och städade ända tills det blev dags för matlagning och under tiden maten stod på spisen städade jag.

Pontus drog iväg till S i sjutiden. Vid halv nio ringde Pontus och frågade om han kunde sova kvar. Men han ville inte till slut då han hört att morfar skulle komma med skotern imorgon bitti.
Efter en stund ringde Pontus igen och frågade om S fick sova här och det fick han förstås.

W, A, A och jag hade lite fredagsmys och tittade på Tjuvarna jul.
När de lagt sig tittade Patrik och jag på päron i solen. Det är ju inte speciellt bra men vill se ändå eftersom det är en tjej som Pontus gått i skolan med med i serien.

Beställde en bakbox  ikväll så nu väntar jag med spänning på leverans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0