avslutning

Det blev en bra dag idag trots allt. 

Småbarnen sov ju alldeles för lite. Lite tjafs var det förstås på morgonkvisten...

Jag blev utan frukostpannkakor men barnen åt med god aptit. Gick ju bra med yoghurt, müsli och macka till mig.

Det kom önskemål om både sommarkollo och Nymmen åsen från barnens sida. Men vi väntade ju främmande efter lunch.
Några gick till skogs medan andra åkte och badade vid Tummen.

Jag började med lunchen. Barnen skulle ha stuvade makaroner och köpta köttbullar vilket inte faller mig i smaken.
Så jag gjorde mig en bacon och kantarell paj fast det bara var jag som skulle äta den. Gott var det i alla fall!

Anso kom med alla barn utom twinsen . Vi satt på altanen och snackade skit. Vädret varierade mellan strålande sol och skållhett till mörk himmel och regn.
Fika blev det förstås.
Pontus och Jens fick igång Pontus gamla fyrhjuling och sladdade runt på gården.

Bråttom med maten blev det innan fotbollen började kl 17.30. Det var sista gången innan sommaruppehållet vilket innebar föräldramöten och fika efteråt.

Även Albin testade på att köra fyrhjuling när vi kommit hem. Pontus fick åka med och sköta om bromsen som var för trög för Albin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0