Blåst

Rätt blåst kände jag mig idag. Skulle vara hemma och sy i lugn och ro efter veckans bravader. Men hade missat samtal från jobbet imorse. Fanns ingen vikarie att tillgå så jag fick mig ett extraskift. Gick ju det å.

Lite handling efter jobbet gjorde att jag blev efterlyst. De var nog hungriga här hemma. En jätteskål med pastasallad blev det. Jag tror alla blev mätta och belåtna, det blev till och med matlåda över till mig. Vi vuxna åt först tillsammans med A, A och W. Plus Wilmas kompis T som ska sova här inatt.

 När grabbarna kom in från racingen fick de käka. Så skoj med ett gäng tonåringar runt bordet. Vi hade så roliga samtal att jag gick och log länge efteråt.
Pontus kompisar S och M sover här inatt. Eller snarare imorgon bitti. De ska ju gamea som de säger och det brukar bli sent.

Det blev i alla fall en stund i syrummet under kvällen. Jag ritade av mönster och klippte ut rutor i både vävt tyg och trikå. Rutorna ska bli någon form av lapptäcke/filt.

Ett avsnitt av Gåsmamman hann vi med innan läggdags. Riktigt bra serie som vi börjat titta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0