27/2-16

Kollade med syrran på morgonen om hon skulle vara hemma då hon tyckte dagen före att jag skulle komma och hjälpa henne med stickningen. Hon skulle vara hemma så då sa jag sätt på kaffe så kommer vi.
 
Vi fikade och sedan blev det stickning. Alla barn utom Wilma gick ut. Hon följde med morfar och hjälpte honom i syrrans hus.
 
Nelly följde med oss hem när det blev dags att laga lunch. Snabbade mig att fixa en pastasallad då klockan var mycket. Alla barnen blev mätta och nöjda för en gångs skull😀
 
Sedan var det dags för barnen att gå ut igen. De skulle åka skidor. Jag gick ut och hjälpte dem leta lite. Och det dröjde inte länge förrän vi plockat ihop skidor, pjäxor och stavar till fem barn. Inte illa!
 
Solen sken alldeles underbart så vi var ute länge. Barnen var in en sväng och plockade ihop matsäck bestående av lördagsgodis och vatten.
 
Jag kom på att vi kunde grilla korv till middag. Det kändes mysigt just då men när det väl var dags så frös jag så jag nästan hackade tänder. Men det smakade bra i alla fall.
 
En rosa Volvo bogserades hem från Hammarby. Jag fick sitta i den och styra. Läskigt värre. När vi åkte över ån höll jag stenhårt i ratten. Det kändes som att Patrik tänkte sladda ut oss i ån. Han skrattade gott åt detta.
Pontus var mer än nöjde med denna fina bil som ska bistå med reservdelar till hans EPA. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0