15/4-16

Vi kollade med Albins kompis W om de ville ses i lekparken och sedan leka vidare hos någon. W tillsammans med pappa och syster mötte upp oss i parken. Grabbarna hade cyklar med sig så de lekte och cyklade om vartannat. W var så snäll och lånade ut sin nya cykel till Albin mest hela tiden.

Det började bli mer än dags för lunch så vi tog kompisen med och for hem till oss. Fixade en sen lunch bestående av ris, kyckling och currysås. 

Momsen smsade och frågade om hon fick komma på en kaffe. Klart hon fick det! Jag hade slängt in en chokladkaka i ugnen medan jag lagade mat. Gjorde även Märta skurna chokladbrun. 
Blev lite förvånad att mamma kom medan jag fortfarande hade händerna i degen.
Pappa var också med.

När Alice kom hem blev det fika med nybakt. Wilma stannade kvar i Torsåker efter skolan. De hade spelat brännboll. 

Albin fick en till kompis: M. De var mest ute och lekte.

Pontus hade S med sig hem. S kom ju med sin nya bil, en Polo, dagen före. Så racing stod på schemat.

Wilma ringde och frågade om hon fick ha med sig T hem som då skulle sova över. Absolut!
Hämtade dem och handlade lite chips och ingredienser till pizza. Behövdes ju mer mat än rätten ur matkassen när barnen hade kompisar.

Satte brudarna på att fixa pizzan och jag lagade potatis, fläskkarré och champinjonsås. Endast såsen var god. Hatar karré! 

Framemot  kvällen blev det fredagsmys för brudarna och Albin. Själv kollade jag på nätet efter bla dragkedja till jeansen jag syr.
Blev förstås lite sytt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0