Tvådagars

Igår poade vi på lite hemma på fm. Jag bakade havrerutor i långpanna (som verkade bli degiga) och nonstopkakor (till helgens jam på bmxen). Till lunch blev det chili con chicken.

Efter lunch styrde vi kosan mot Sandviken. Var först in på Jernvallen och frågade om vi kunde bowla men det fanns tid först om 45 min. Som tur var hade vi sparcyklarna med oss så barnen körde i skateparken medan vi väntade. Mamma och Nelly var också med.
Det var kallt att stå och titta på barnen trots att vi stod i solen.
Kl 14 fick barnen bowla. Det gick inget vidare för Wilma i början men på slutet när vi inte visste hur länge till de skulle hinna så spelade Wilma åt Albin (han var sur). Och hon fick strike!
Precis efter det slog hon två strike på rad åt sig själv!

En supersen fika på donken blev det efter bowlingen. Sedan en snabb handling på Willys. Brudarna var in på Dollarstore och köpte godisblod i droppåse.

29/10
Wilma hade tandläkartid 8.40. Inga hål förstås!
Vi for in på Lidl på hemvägen för att hon skulle få köpa något men det fanns inget. Vi köpte halloweenpasta och halloweenmuffins istället.
Kaffe och muffins smakade bra när vi kom hem.

Bakade kokosrutor (även dessa till bmxen) och när dessa stod i ugnen så duschade jag. Sedan sydde jag lite på Linas klänning.

När klockan närmade sig lunch for vi till Ikea och käkade korv. Gott tyckte vissa...
En halloweendräkt till Albin och en kalaspresent valdes ut på BR.
På Panduro valde Wilma presenter till helgens kalas och jag köpte mig en rolig grej att sy.

Snabbt hem och fixa klart kakan och packa cyklar och halloweendräkter och sedan iväg till x-park. Det var riktigt roligt att ha öppet idag! 14 barn kom. Och jag stod och pratade med min jobbarkompis Carina och senare någons farmor. Alltid skoj att ha öppet på loven då det är många hitresta barn. Vi hade bla barn från Svartsjö, Gävle och Stockholm.

Wilma var inte med oss på bmxen. Hon var hos mormor och förberedde halloweenfest. Som hon sett fram emot det!
Bilder kommer på det vi serverades.
Barnen klädde ut sig och gick bus eller godis. De var så söta förutom Pontus som var en nackad gris med blodig tröja. Haha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0