Höstlov

Jobbar endast lördag på detta höstlov så det var ju en otrolig tur. Förra året tror jag att det var precis tvärt emot. Jobbade sex dagar av sju...

Jag städade lite och bakade på fm. Innan lunch fick vi veta att vi skulle få besök av Anso med familj, eller delar av den. Så jag bakade en mazarinkaka med hallonglasyr med hjälp av Albin.
Han är så duktig som bakhjälpreda. Måtter upp mjöl genom att stryka av det överflödiga precis som jag lärt honom. Håller räkningen på hur mycket han haft i gör han också.

Jag bakade även chokladdoppade kokostoppar till pappa som fyller år idag. Förut var det hans favoritkaka så jag hoppades att det fortfarande var det.

Lunchen fick bli rester. Söndagsbiffar med klyftpotatis och champinjonsås. Biffen gillades tyvärr inte alls av Albin.

Barnen gick ut och krattade löv efter lunch och jag förberedde kvällsmaten i pottan innan främmandet kom. Röd currykyckling fick stå och gotta sig tills gästerna åkt hem.

Strax innan kl 18 satt vi i bilen på väg mot mamma och pappa. Pappa tyckte det var tur att vi kom med kakor idag eftersom mamma misslyckats med bakandet hela dagen. Men jag tyckte att hon fått ihop en hel del ändå.
Syrran och Nelly var också där. Tiden gick otroligt fort ikväll så det var snart dags att åka hem.

En liten godnattsaga för barnen innan man fick köra soffhäng med två nya tidningar som kom i brevlådan idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0