Nytt projekt

Albin och jag for till mamsen på kaffe när de andra åkt till jobb och skola. Albin ville hellre leka med en kompis men vi var tvungna att handla. Albin tyckte det var ätt okej ändå när han hörde att han hade veckopeng att handla för.

Mamma följde med till Sandviken. Vi började på Dollar Store, jag skulle köpa billigt saffran.
Albin gick runt och övervägde noga vad han skulle köpa för veckopengen. Han räknade och klämde och tittade länge och väl. Det slutade med ett cykellås och fyra klämmor. Han fick mycket för sina 30 kr!

Till lunch hjälptes vi åt att fixa sallad med risoni som jag tycker är så gott.
Sedan diskade jag och så gick vi upp på Albins rum för att fördriva tiden tills brudarna kom hem.

Fikade på mjuk pepparkaka och nonstopkakor när brudarna kom hem. Vi bakade ju igår kväll och köket fylldes med en doft av jul.

Slängde in cyklar och sparkcyklar och for till bmxen för att ha öppet. Det kom tyvärr bara en åkare extra. Men vi hade roligt ändå. Barnen utvecklas mycket i sin åkning nu.

Raka spåret till mamma för intag av kvällsfödan. Gott! Och så skönt att slippa stressa hem för att laga mat. 

Avslutade kvällen i soffan med att påbörja ett nytt projekt. En virkad tomteuggla ska det bli.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0