Kosläpp

När barnen hade åkt hem efter pyjamaspartyt så åkte vi iväg till Toretorp för att titta på kosläpp. Himla skoj att se hur galna korna blir när de kommer ut på bete. De skuttar så de nästan slår knut på sig själva och stångas med varandra.

Bäst när vi stod där och tittade på korna så kom en gubbe fram och frågade om han fick knäppa kort på oss. Inte på mig då svarade jag men med barnen är det säkert okej. Han tom filmade Wilma när han intervjuade henne. En liten filmsnutt ligger ute på gd:s hemsida!

Vi lunchade på Torino. Jag käkade kycklingtallrik. Den var jättegod! Tjejerna delade på en ost och skinksallad och killarna delade en kebabtallrik. 
Vi gick ner på Coop och köpte lördagsgodis och for srdan en sväng på storloppis vid Ramshopen och tittade.

Längtade efter kaffe när jag kom hem så jag kokade mig lite som jag tog med in till soffan där jag lade mig på rygg en stund. Lite godis mumsade jag på till kaffet. Nästan så det blev för mycket...

Barnen packade lådbil och husvagn och for iväg och campade medan jag satte mig för att sy.
En t-shirt till Albin och en tröja till Wilma har det blivit under dagens lopp.

Nu på kvällskvisten lärde jag mig något nytt. Att virka mormorsrutor med prästkragar på.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Få se en ruta då!?! /Linda

2015-05-10 @ 08:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0