Fika

Idag hade syrran beställt fika här på fm så det var bara att stiga upp med tuppen och ställa sig och baka lite glutenfritt. Det är ju ingenting som jag bakar var dag precis.

Det blev mintchokladkaka som serverades med grädde, den var jättegod. Jag tror att det var mandelmjölet som gav den den perfekta konsistensen.
Havre och vaniljbollar fick jag också till. Goda även de!
Jag köpte en tidning som heter Glutenfritt igår så jag fick gott om ideer.

Lunch hade också utlovats om syrran tog med sig ost.
Så syrran och jag hjälptes åt med maten och det kändes nästan som i gamla tider då syrran var arbetslös och jag föräldraledig. Då sågs vi ofta och lagade lunch eller bakade tillsammans.
Nåväl, syrran fick vara vitkålsansvarig och jag stod för bechamelsåsen som jag alltid gör.
Till slut serverades en god lasagne med pizzasallad.


Nelly kom hit i kläderna som jag sytt till henne i julklapp och jag blev så glad av att se det.

Barnen lekte ute mest hela tiden och syrran och jag satt inne och handarbetade.

Ikväll bjöd barnen in mig på disco i Alices nya rum. De hade gjort så mysigt med discolampa och allt.
De hade byggt in Alices säng så man fick fiska i fiskedamm där. En massa lekar var det också.
Alices hylla användes som kioskdisk och där fick man handla för kapsyler.
Albin gick verkligen all in!
Han planerar nu för ett discokalas.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för idag det var verkligen en mysig dag!
Vi borde försöka få till det lite oftare tycker jag!😊

Svar: Det tycker jag verkligen! Nu har jag ju köpt mig lite ideer till mat som jag kan bjuda dig på också.
Jenniebenni

2015-01-17 @ 22:25:19
Postat av: Linda

Härligt!!😃

2015-01-17 @ 22:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0