fantastiskt

Ja, jag säger bara vilken fantastisk dag man kan ha hemma!

Vi städade lite på fm och sedan började barnen söka kompisar.
Pontus kompis S var det bestämt med sedan igår att han skulle komma.
Även Albin hade sin bästis M halvt på gång.
Wilma kollade med några som inte kunde eller inte svarade och sedan ringde hennes kompis T och skulle komma. I samma veva ringde kompis E:s mamma som Wilma sökt tidigare och det blev bestämt att även E skulle komma.

Jag gjorde lunch till dessa åtta barn. Jag trivs som bäst när jag har många runt matbordet! Vi åt köttfärslimpa, sås och potatis.
Alice började ringa efter kompisar efter lunchen. Hon fick ringa till många innan hon fick napp. Tur att hon inte är så bestämd med vem hon ska leka med som andra barn kan vara. Alice blev överlycklig när hon väl skulle få hit kompis M.

Jag frågade barnen vid lunchen om de hade något önskefika som skulle bakas till eftermiddagen. Det enda svar jag fick var från Pontus som tyckte att det skulle bakas chokladmuffins. Alltid dessa tråkiga chokladmuffins...

Wilma och hennes kompisar hjälptes åt att baka drömrulltårta och de var så duktiga.
Efter det bakade jag chokladmuffins.
Vid fikat hade jag inte mindre än nio barn runt bordet!

Barnen lekte en hel del ute i snön. Pontus och hans kompis spelade mest x-box och Alice och M satt inne på Alices rum och lekte med Playmobil.

Vid fyra åkte tre barn hem medan de två kvarvarande skulle stanna längre. Fick förstås frågan om de fick sova kvar och jag sa först nej eftersom vi jobbar imorgon. Men ändrade mig sedan och då blev det lyckliga barn.

Brudarna hjälpte mig att göra pizza till middag.

Alice sover i sitt nya rum inatt. Det tyckte hon var jättespännande. Hon fick sova på en tältsäng och så fick Wilmas kompis ta Alices säng.
Jag är så sugen på att fixa inne på Alices rum men insåg när vi skulle flytta in att hon inte har några möbler...
Jag har kikat lite på möbler på Ikea och på lite gardiner och annat på Jotex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0