Tredje advent

När jag kom hem i förmiddags så blev det lite mysfika och tända tredje ljuset.
Vet sedan inte riktigt vad jag pysslade med fram tills jag blev riktigt hungrig och det var dags att laga mat. Pasta och korvgryta a la thai blev dagens lunch.

Mamma smsade och frågade om vi skulle med till Högbo på julmarknad och självklart skulle vi det så vi hämtade upp dem och for mot Högbo. Bilkön från Sandviken ringlade sig ända fram till Högbo och ju närmare vi kom desto mer bilar blev det. Gott om parkeringar fanns det i alla fall.

Något som störde mig något fruktansvärt var att de skulle ha 20 kr per skalle för att komma in på marknaden.
Vadå? Ta betalt för att komma in och göra av med pengar liksom...
Det var en trevlig marknad med en hel del hantverkare. Jag sa åt barnen att vi hade nog lika gärna kunnat varit med och sålt grejer istället.
Barnen fick spela på chokladhjul och Albin vann en kexchoklad. Hela ungen sken som en sol! Värsta grejen liksom!
Barnen tog så fint hand om varandra när de gick för att fiska i fiskedammen. De är duktiga så där.

Fika på Ica Maxi blev det på hemvägen. Mamma skulle handla lite inför maten hon skulle bjuda på till kvällen och då passade vi på att fika under tiden.
Ett besök på Dollar Store blev det också innan hemfärd. Pontus fick välja nya julgardiner till sitt rum.

Till kvällsmat bjöds vi på en god porterstek. Syrran och Nelly kom också men de matvägrade då de kom direkt från ett julbord.
Barnen gjorde julpyssel hos mamma. Jättefina grejer. 
Hann även med lite virkning nu innan jag gjorde en tidig kväller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0