Stormen Helga

Drt stormar på som sjutton ute. Man hör hur det visslar när vinden viner förbi. Jag gillar inte storm. Jag vill ha snö istället!

Vi hade just inga planer för dagen. Läste ett mail för Wilma om att det var 20% på Toys'r'us och då blev hon sugen på att åka dit, så det gjorde vi. Vi fick med oss mamma och Nelly också.
Wilma fick nya vinterstövlar på Skopunkten (Skohuset?). Det var tydligen 50 %på dem och så fick jag ändå instagramrabatten på 5%. Det blev ett riktigt fynd, skor plus sulor för 220 kr någonting.

På leksaksaffären köpte Wilma och Alice ett spel och fodral till sitt Nintendo Ds. Jag köpte pärlor och pärlplattor till barnen som de ska pärla ett pepparkakshus av. De pysslade med detta nu ikväll.

På vägen hem for vi in i Sandviken. Mamma skulle köpa pyssel till barnen på Rusta och jag handlade lite på Willys.

En fika hos mamma på det och sedan hemåt. Hamnade på soffan med telefonen en stund innan jag tog itu med maten. Pastasallad blev det till barnens belåtenhet.

Nu på kvällskvisten har jag slagit in lite julklappar. Ritade även av ett mönster som jag nog ska sy imorgon. Och så blev det förstås lite virkning som avslutning på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0