Tandvärk

Frukosten blev sen igår morse då jag kokade risgrynsgröt med grädde i. Gud så gott! Och väl värd att vänta på!

Fick för mig att vi skulle åka till Ikea på fm. Tänkte köpa blommor, överkast och extrasäng till Wilmas rum. Även överkast till Pontus skulle jag köpa.

Kollade upp om vi skulle få sällskap. Syrran nappade och följde med oss. Vi började med en fika i restaurangen. Jag åt en kladdkaka som inte var speciellt god.

Fick bara med oss överkast till Wilma och blommor till hennes rum hem. Det fanns just inga överkast till enkelsäng att välja på.
Extrasängen som jag tänkte köpa var förstås för lång för att få plats i bilen.

En sväng på Panduro för att kika lite och en småhandling på Coop hanns också med. Sedan åkte vi hem och lagade mat. En väldigt sen sådan så tur att även frukosten blev sen.

Barnen droppade in utom Wilma som åkte till I efter skolan.
Jag städade en del och tvättade. Alice städade sitt rum.

Avslutade kvällen med fredagsmys.
Hela dagen hade jag en molande tandvärk. Tog alvedon mot den vid ett par tillfällen. Jag får nog lov att ringa tandis på måndag...
Vilket jag inte har någon lust med. Tanden är nyligen rotfylld men hade tydligen en spricka så tandläkaren var inte säker på att den skulle hålla. Slutar väl med att jag får dra ut tanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0