Pepparkaksbak

Så var det färdigjobbat för denna vecka då. Skönt!

Hämtade upp barnen efter jobbet och for till mamma där det var utlovat pepparkaksbak. Barnen bakade och bakade. Mamma hade gkort egen deg plus att hon hade köpt en deg. Så Pontus gjorde randiga pepparkakor!



Syrran och jag hade blivit lovade att handarbeta medans mamsen bakade med barnen. Men Albin gav upp så fort så det blev knappt något virkande för min del. Det är så jobbigt när Albin alltid ska klättra på en när man handarbetar.



Schweizerrullar och potatis blev det till middag. Första gången jag åt det och det var jättegott. Fick en matlåda också!

Syrran och jag hann förresten med en liten promenad innan maten också. Det var så fint julpyntat efter vägen där vi gick. I ett lusthus satt en nästan människostor tomte.

Barnen fick fredagsmysa innan vi åkte hem.

Imorgon ska jag hämta två paket. Ett med jultidningar och ett från Ellos. Hoppas att jag kan ha kläderna i Ellospaketet. Då blir det dem på julfesten imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0