Engelska

Messade mamsen strax efter sju imorse och frågade om hon eventuellt ville med till Valbo.
Jättegärna svarade hon!
Så då var det avgjort.
Bad om fika kl nio innan avfärd. Vad jag inte visste var att mamma bakat på morgonen så jag blev glatt överraskad.



I Valbo surade Albin ihop som vanligt. Orkade inte ens gå själv, vilket är ovanligt.
Inte roligt alls att försöka få något uträttat när han ska vara så där.

Köpte i alla fall ett Lack bord på Ikea. Ska ha barnens "paketkalender" på det.
En julklapp och lite kalenderpaket blev det också inhandlat.
Albin köpte sig förresten en gosedjursanka på Ikea. Den är nu döpt till Ankis.

Albin käkade korv och en bulle till lunch strax före elva. Han blir alltid sååå hungrig på korv när man är på Ikea.
Mamma och jag åt på thairestaurangen på köpis.

Vi for hem för att möta Alice vid kl 13. Sedan blev det fika och matlagning inför bmxen.
Jag hann även med att fålla upp julgardinerna som Pontus ska ha på sitt rum.

Bmx 16.30-18.30 som vanligt. Det var trevligt där idag eftersom både min jobbarkompis C och mina föräldrar kom.
Wilma var inte med som vanligt.
Vi hämtade det första jultidningspaketet på hemvägen.

Wilma gjorde läxor länge ikväll. Jag sa åt henne att börja när vi åkte till bmxen men det hade hon inte gjort.



När jag förhörde Wilma på engelskaglosorna så tyckte hon att smaka borde heta smake på engelska. Då fick vi oss ett gott skratt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0