Besök

Mamma sov hos oss natten till idag. När vi åt frukost så tyckte hon att vi hade så dåligt med frukost att hon undrade om jag skull passa på och åka och handla medan hon var kvar, Så det gjorde jag!
Wilma följde med mig och vi åkte till Maxi. Wilma hade med sig egna pengar och hon gjorde nog av med varenda krona på automaterna där vid ingången...
Hon köpte säkert sju-åtta tuggummin, en nyckelring och en slimehand.
Slimehanden hade hon sådan otur med så den gick sönder när Alice och Moa lekte med den. Det svider väl lite extra när något går sönder som man köpt själv... Hon var så ledsen så jag får väl köpa en ny åt henne så fort jag ser en någonstans!
Pontus valde Pastarullar med skinka till lunch!
Efter lunchen gick vi ut en stund och sedan var det dags att skjutsa mamma till bussen.
När vi kom hem fikade vi på altanen. Myys! Vi var ute en stund till och Pontus skjutsade Albin i pulkan en stund och Wilma försökte gunga Albin men det gillade han inte!

Albin är fortfarande inte riktigt pigg efter magsjukan i lördags. Han sover väldigt mycket och vill just inte leka. Idag har han i alla fall lekt mer än på hela föregående veckan tror jag...

Strax före fyra kom familjen Johansson-Lindberg hit! Så underbart att någon vågade sig hit och roa oss trots alla baciller vi verkar ha!
Gladare unge än deras Hampus får man då leta efter!
Jag bjöd dem på ugnsfalukorv och mos och sedan fikade vi lite efter det. Älskar att ha folk här på mat och fika!

Barnen var hemma från skola och dagis idag eftersom det först ikväll gått 48 timmar efter Pontus diarré.
Men imorgon blir det skola för de stora barnen! Om inget inträffar under natten vill säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0