Dagis

Kl 18 var det möte på Albins dagis för blivande dagisbarns föräldrar. Vi hade även inskolningssamtal.
Trevligt att träffa alla föräldrar även om jag kände mig lite gammal där... Men det var faktiskt en mamma som var äldre än mig, hon var 38 och gravid. En av de andra mammorna var nog också äldre än mig men det var ingenting som hon berättade. Annars var nog de flesta runt 25 år.
Det blir bara nio barn på Albins avdelning före jul så det känns bra! Han får en inskolningsfröken som jag känner igen och det känns också bra.
Annars är det inte så mycket som känns bra med att han ska börja på dagis....
Man fick även välja inskolningssätt och jag valde det sätt som vi har haft till brudarna. Kort tid i början och sedan lite längre och så småningom lämnar man barnet.
Annars var det ett nytt sätt där föräldern var med barnet på förskolan i tre hela dagar och sedan var barnet klart att lämnas på dagis.
Jag fick välja plats för Albins kläder och tog då Alices gamla plats. Känns bra med det man är van vid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0