Hosta-ett otyg

Har hostat som fanns de senaste dagarna och nätterna förstås. Så började dagen med att försöka få tag i ordentlig hostmedicin. Det var inte lätt kan jag säga . Hofors hc skulle ringa upp imorgon efter lunch så jag ringde vidare. Pratade med tre olika ställen innan jag skulle få medicinen utskriven.

Trodde förstås att jag skulle få mollipect, men icke.
Så nu har jag tagit min första sup Cocilana någonsin. 
Så får vi hoppas på en lugn natt!

För övrigt har jag nog mestadels stickat idag och kanske tvättat lite, diskat och hämtat barn.

Har intensivstickat på sjalen som jag provstickar åt en bekant.  När det närmar sig slutet så blir jag som besatt som vanligt. Nu är den klar i alla fall och sitter på blockning!

Bra, då är stickan ledig till nytt projekt som blir en Polly.

Alice stannade hos S efter skolan idag. Albin följde med M  hem och Pontus stannade vid S . 
Pontus och Sara kom hem innan middagsdags så jag skickade iväg dem för att köpa pizza.
Vi kom hem så sent efter apoteksbesök, handling och barnhämtning så då fick det bli pizza till middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0