Biljävel

Kikade på termometern lite nu och då under förmiddagen för att ha koll på om vi kunde ge oss iväg på Pontus shoppingtur. Biltemadags med andra ord!


Gjorde lunch i form av korv Stroganoff och ris och sedan kollade jag om Albin och Alice fick vara hos mamma medan Pontus och jag for till Gävle. Det gick bra.
Att starta bilen gick mindre bra...

Den hade stått med diesel ärmarna på en stund så jag trodde den skulle starta men icke sa Nicke.  Vi testade flera gånger innan vi beslutade oss för att ge upp.

Ringde momsen för att berätta att vi inte skulle komma. Satte mig vid datorn och skrev ut mönstret till Polly. Mamma ringde upp och sa att pappa skulle komma och hjälpa oss med bilen. De förstod väl Pontus besvikelse om han inte skulle få åka idag heller .

Det hela slutade med att pappa skjutsade oss till Gävle. Vi började med en fika på Ica Maxi.  Sedan handlade jag mat och Pontus och pappa uträttade sina ärenden på K-Rauta och Biltema. 

Mamma hade varit så snäll och städat nedervåningen när vi var borta.

Pastarulla r med skinka till middag enligt Pontus önskemål.

Widman har sovit hos I natten som var och vid halv åtta kom de till oss och ska nu sova här en natt.

Barnen fick ha lite mys vid teven uppe eftersom det är helgdagsafton.

Patrik och jag kikade lite lätt på Den siste golfaren under tiden jag stickade vidare på beställd Riddari som jag för övrigt tokstickat på under dagen.
Lite rester av ostbrickan tryckte vi i oss också.

Avslutade kvällen med en ljuvlig skållhet dusch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0