Fullt ös

Dagen mellan dygnen är man inte annat än aptrött. Trots detta var det bara att köra på igår när man kom hem. Folk ska ju fylla år och äta mat ändå  Ingen tar hänsyn till att jag hade behov av att gå i ide.
En hel del att uträtta med andra ord!

Vi började med en kopp kaffe och funderingar kring födelsedagspresenter 
Albin har ju tjatat sedan i somras att han vill ha en telefon men någon ny blir det förstås inte 
Andra önskningar han hade var symaskin, bilar (vilket han har två tusen) och kontorsstol (som mormor köpt).
Vi riktade helt enkelt in oss på telefon! Vilket slutade med att jag skulle beställa en ny och Albin få min 
Det var inte helt lätt att beställa från Telia så vi åkte in till Valbo och fick hjälp där istället. Det blev lite mer presenter till Albin också förstås.
Även present till syrran inhandlades .

Mat på Sibylla/Thairestaurangen.

Vidare till Ica Maxi för veckohandling. Fy så mycket folk . Men vi kom ut med det nödvändigaste i alla fall.

Lite lördagsgodis i bilen och raka spåret hemåt. In med mat i kyl och frys. Hantering av tvätt. Mat lagades och åts. Lyckades få bra smak på pannbiffen för en gångs skull. Mmm så gott det var med mat ovh potatis!

Sedan intog jag min plats i soffhörnet med stickningen. Wilma gjorde mig sällskap med sin virkning. När Wilma lagt sig så var jag så trött så jag inte såg att sticka längre.

Då var det bara att bädda i syrummet så att jag skulle kunna sova ostört. Pontus hade ju S på övernattning och eftersom Pontus rum ligger vägg i vägg med vårt så blir jag störde när de pratar sent. Bättre då att sova i syrummet. Och sov det gjorde jag! 22.20-06.45! Såå skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0