Syledigt

Jag tar mig faktiskt lite syledigt ikväll och bloggar istället. Är jättesugen på att börja på en New boheme till mig men jag har sytt så intensivt i flera dagar nu så jag känner att axlar och nacke behöver vila. Jag ville få så mycket som möjligt av Bojans kläder färdiga till ikväll då vi skulle träffa dem.

Så här fin är Bojan i en nysydd klänning!



Mamma har varit här idag då Pontus har självstudiedagar så hon had gjort i ordning skinkstek och skalat potatis tills jag kom hem från jobbet. Vi skulle nämligen äta tidigt för att åka på femårskalas.

Här satt Albin och slog in sina presenter som han gjort till Tove.



Jag tyckte att det såg så gulligt ut. Albin skulle absolut slå in presenterna med julpapper. Först hittade vi ingen sax heller så då satt han och måttade ut med presenten på julpapperet och skar runt med en skruv. Pontus fick skriva Tove på ett papper och så skrev Albin av det på Toves presenter.

Underbara Malin hade gjort sig till och bakat jättegott fika. Det var bara det att inget såg ut som det skulle. Vaniljhornen såg ut som vanliga runda kakor och havreflarnen blev ett knäckigt täcke på en paj... Hon är ju för härlig den där Malin.

Här är födelsedagsbarnet Tove till vänster tillsammans med sin bror Kalle till höger.



Det spelades även spel på kalaset.


På hemvägen svängde vi in på Stadium. Alice har behövt nya innefotbollsskor ett tag. Vi hade ca tio minuter på oss när vi kom in i butiken men hann få med oss ett par skor hem i alla fall. Puuh...

Jag frågade barnen innan läggdags om Albin kunde få sova med någon av dem då Patrik är borta med jobbet över natten och jag kan inte sova en blund bredvid Albin då jag hör minsta lilla ljud han ger ifrån sig.
Alla barnen sa att Albin fick sova med dem men jag valde att han skulle få sova med Pontus då det blir längst bort ifrån mig.
Det känns så skönt att Albin är så trygg med sina syskon och att de vill ta hand om honom. Älskar mina underbara ungar!
Pontus bäddade till och med i sin bäddsoffa åt Albin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0