Börjar om

Sist jag skrev här fick jag åsikter om vad jag fick och inte fick skriva och då tappade jag sugen för ett tag men nu kör vi nya tag.

Albin och jag beställde kaffe hos mamma kl 9 och sedan for vi till Ica Maxi för handling. Inte längesedan jag storhandlade men de hade så bra priser på Maxi nu. Vi hade även turen att det fanns en massa kött med kort datum till halva priset! Jag fyndade lövbiff och fläskkotletter.

Lunch hos mamsen blev det och den bestod av blomkålsmos och chorizo. Albin fick köttbullar istället för chorizon.

Vi for hem och packade in maten och sedan kom Albins vän M. Som Albin längtat.
Alice hade följt med J2 efter skolan och vännen följde sedan med hit när jag hämtade Alice. 
Jag satt ute på altan en stund i finvädret och virkade medan grabbarna lekte

Wilmas kompis I ringde och frågade om hon fick komma så Wilma cyklade för att möta henne.  Pontus hade kompis S med sig hem efter skolan.
Jag bjöd på kotletter, potatis och sås till middag. Åtta barn runt matbordet så dukningen såg ut så här:
Underbart att få laga mat åt många! 
Eftersom det var perfekt torkväder idag så har jag passat på att tvätta tre maskiner.

En del virkning har det blivit under dagen och mer blir det nog ikväll. Eventuellt ett till avsnitt av Arne Dahl också.

Kommentarer
Postat av: malin

Men gud! vad var det för åsikter?

2015-04-21 @ 10:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0