Skoshopping

Albin hade extratid på dagis idag 9-12 men när vi kom dit sa Albins fröken att han fick stanna till kl 14. Albin såg extra mycket fram emot dagis idag eftersom han visste att bästa kompisen M kommit tillbaka från Turkietresa. Och minen på kompisen när han fick syn på Albin gick inte av för hackor minsann!

Jag åkte hem för att städa. Men det blev som vanligt inte så mycket gjort. Dels så är det så tråkigt och dels så blir jag så yr i bollen när jag bockar mig efter grejer.
Toaletten och vardagsrummet blev i alla fall städade. Jag tvättade också och försökte hänga tvätten både inne och på altanen eftersom regnet hängde i luften.

Vid dagishämtningen så ville Albin åka till kompisen och leka där och det fick han.
Jag och de tre äldsta åkte till Hofors och fikade på Bakerian för första gången. Jag tyckte att de hade lika tråkigt utbud som alla andra konditorier men de hade väldigt fint inrett.
Barnen var väldigt nöjda med sitt fika!

Skulle hämta Albin vid fyra men blev kvar till halv fem. De skulle bara leka liiite till trots att de lekt i stort sett hela dagen.
Sedan for vi till Valbo för att titta på soffor och köpa skor till Pontus. Soffor kollade vi på inne på Olles möbelhus och de hade ett stort utbud med soffor som jag verkligen skulle kunna tänka mig. Bra hjälp fick vi också! Nu ska vi mäta hur stor soffa vi kan ha och sedan återkomma.
Barnen köpte ett tält till studsmattan som de satte upp direkt vi kom hem och har tydligen stora planer på att sova där på lördag. Hmm...
Albin fastnade för ett par shorts inne på h&m så dem fick han. Det var liksom det enda i klädväg som han överhuvudtaget tittade på.
Jag hade lovat Wilma ett par byxor med häng ( s.k. pyjamasbyxor ) så det fick hon ett par svarta.
Alice ville ha skor. Det slutade med att både Wilma och Alice fick skor till skolavslutningen.




Pontus hittade sig ett par riktigt snygga skor inne på Intersport. Han ville även ha ett par adidas wct-byxor men jag sa att han fick välja på skor eller byxor då skorna var så dyra så han köpte byxorna för egna pengar.

Hängde tvätt och satt sedan med en kopp kaffe och njöt på altanen när vi kom hem. Alldeles ljuvligt ute. Som värsta sommarkvällen!

Kommentarer
Postat av: Camilla Berggren

Jag blir så nyfiken vad du menar med xtra tiden på dagis? Får han inte gå varje dag?

2014-05-20 @ 22:41:54
Postat av: Jennie

Nej,Albin får inte gå varje dag. Han får som alla andra barn bara gå de dagar som jag och hans pappa jobbar. Och eftersom jag jobbar skift och vi båda jobbar varannan helg så blir det inte många dagar som Albin egentligen får gå. Vissa dagar måste vi ha barnvakt när vi båda jobbar tills efter dagis har stängt.
Albin brukar i snitt vara på dagis en till två dagar i veckan.
Men sedan strax efter jul så tyckte fröknarna att han åtminstone kunde få gå 15 h/veckan som även de barn som går gratis gör.
Därav extratiden.
Albin har ju ett större behov av kompisar nu när han blivit äldre, annars hade jag tyckt att han skulle vara hemma med mig jämt när jag är ledig.

2014-06-02 @ 22:26:06
URL: http://jenniebenni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0