Första doppet

Mamma var barnvakt här idag för att barnen skulle slippa fritids nu när det är sommarlov. Kaffet stod på bordet när jag kom hem och till det blev det en bit av gårdagens avslutningstårta. Då känns det extra bra att komma hem.

Vilade lite på soffan innan jag satte igång med middagen. Kände att jag behövde det efter att ha jobbat över till sent igår kväll och så upp 5.50 imorse.
Till middag blev det nötfärsbiffar med basilika. Jag blev inspirerad av en arbetskamrats instagrambild tidigare idag.


Det blev stressigt iväg till fotbollen efter maten. Barnen skyndade sig att plocka in sparkcyklar mm i bilen och sedan drog vi. Alice tränade fotboll och de andra körde lite i skaterampen vid gästis.



Wilma och jag tog en springtur när vi kom hem. Wilma har blivit en riktig hejare på att springa!
Pontus följde med på cykel.Han tyckte vi skulle ta oss ner till Tummen så det gjorde vi. Pontus tog årets första dopp.
Det var riktigt skönt i vattnet!
Jag låg där på bryggan för att sträcka ut ryggen och kände då den härliga dofren av sommar. Allt var så lugnt och fridfullt. Det var bara myggen som störde lite.

Sedan blev det blåbärskvarg till samtliga motionärer. Jag är såå förvånad att Pontus gillar kvarg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0