Hemmadag

En riktig hemmadag blev det idag. Det kan faktiskt vara skönt ibland.
Efter frukost satte jag igång en pulled pork i crock poten. Jag började även koka risgrynsgröt som var till hemgjord risifrutti. Hade ju tänkt mig en em vid Storviksbadet. Men tji fick jag. Det blev inget vidare väder.
Jag tänkte att vi skulle ha middagen förberedd när vi kom hem då och risifruttin med oss.Den åt vi hemma på altanen på em istället.



Till lunch provade jag att göra moussaka. Själv tyckte jag att det var riktigt gott och Pontus tyckte att vi skulle äta det fler gånger.
Nästan alla plockade ur auberginen.

Jag fick äntligen ork att sy t-shirten som jag lovat Wilma innan semestern. Hon hade valt ett pandatyg och denna gång blev jag riktigt nöjd med resultatet. Är ju inte så van att sy i trikå än.


Barnen har lekt riktigt snällt idag och hemmet ser förstås ut därefter.
Pontus cyklade upp till Torsåker efter lunch både igår och idag.
Undrar om han inte har någon date på gång jag...
Kul att han roar sig i alla fall!

Bad vid tummen blev det på kvällskvisten. 25 grader i vattnet!


Och till sist försökte vi oss på en röjning hemma, barnen och jag. Men det spårade ur förstås...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0