Utan mamma

Jag jobbade fm idag. När jag slutade kollade jag av missade samtal och sms på mobilen och fann då ett sms från Albins bästis mamma. Bästisen var leksugen men jag trodde det skulle vara för sent efter klockan tre... Men vi skulle få komma!
När jag berättade det för Albin så skulle han minsann vara hos kompisen själv!
Han var där i tre timmar och det hade gått jättebra. Han börjar bli stor nu min lillkille....

Jag satte igång med lite städ när Albin var borta. Hann städa toa och kök. Jag bad förstås familjen att ta reda på sina saker och det gjorde de på en gång för en gångs skull. Men till största delen bara till ett annat rum. Som Pontus tex som flyttade sin legobåt från toagolvet till hallgolvet. Alldeles som att det skulle stå bättre där...

Pontu bjöd på trerätters middag ikväll. En väldigt långdragen sådan.
Men gott var det!
Vi fick pannkaka med hallon i och sylt och sirap till till förrätt.
Hemrullade köttbullar, pulvermos, brunsås och inlagd gurka till varmrätt.
Glass med chokladsås, hallonsås, pepparkaka och egenkomponerad chokladboll till efterrätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0