Grötkväll

Ingen rolig dag på jobbet idag. Det började med att den jag skulle jobba med kom en timme och tio minuter för sent. Det gick inte att nå personen på telefonen heller. Tur att en tjej som jobbar natt hos en brukare kunde fixa allt på nedre våningen.

Samtal på dagis blev det efter jobbet. Dialogsamtal kallas det visst nu och det gick bra.

Hem och förberda inför grötkvällen som syrran och jag bjudit in till för några veckor sedan. Av 29 inbjudna kom fem stycken. När vi ordnade liknande tillställningar i Hamrånge så kändes det som att det var större uppslutning och efterfrågan på det hela.

Jag ställde kyckling i ugnen när jag kom hem. Den var tänkt till kvällens middag men Patrik ringde och ville åka på donken med barnen. Det tyckte jag var bra för då fick jag ha min tillställning i fred.

Mamsen hade bakat rosenbröd, syrran fixat glögg och skinka och jag kokade gröten och stod för tillbehören. Gästerna skulle ha med sig ett paket och en sort med hemgjort julgodis



Det blev paketlottning och jag fick en necessär. Vi hade oerhört trevligt och jag fullkomligt älskade lakritskolan som Lindas vän Karin hade med sig.
Väldigt synd att det blev två avhopp på slutet annars hade vi fått fler gäster.



Goa Bojans mamma hade fått nys om att jag hade färdigsydda kläder åt Bojan. När jag hämtade ner dem såg jag att alla trådar inte var fästa så det gjorde jag fast jag hade gäster. Lina var ju så ivrig att få med sig kläderna hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0