Kvällspyssel

Barnen hade förberett för att ha ett litet caf'e i torsdag men det hanns inte med då. Wilma hade bakat chokladmuffins, Alice negerbollar och Albin en som han själv tyckte väldigt fin banankladdkaka med silverkulor på.
De dukade upp dessa godsaker i förmiddags och tog fram en kassaapparat. Sedan fick vi köpa vad vi ville ha och betala med ett kort som vi fått.



Efter lunch åkte vi till Storviksbadet för första gången på några veckor. Alice träffade sin klasskamrat T där och de två hade jätteskoj.
Det var lite kallare i vattnet än sist så det var synd att de stängde av lilla poolen. Någon hade bajsat där...
Lilla poolen brukar ju vara varmast.

Grillat till middag och sedan kvällsdopp för två av barnen i Tummen. Vi hade även turen att hitta några badleksaker där som barnen glömde för några dagar sedan.
Jag trodde verkligen att de lättaste av dem skulle ha blåst bort.

Det är så mycket skit på teven om kvällarna så idag blev det att jag ritade av och klippte ut en present istället.
Jag hade gjort present till personen ifråga tidigare i veckan men efter en omröstning i familjen kom vi överens om att den måste vara för liten.

Albin har tagit en selfie.


Statoilspelet är ett mycket bra spel! Idag har jag vunnit en badring och en valfri kopp kaffe.
Tidigare har jag vunnit åtminstone fyra badringar. Men alla har vi inte hunnit hämta ut innan det blev för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0