Pontus 12 år 24/9-13

Pontus hade begärt frukost på säng trots att jag skulle börja jobba kl 7.00 så det blev en tidig skönsång.
Paket fick han förstås! En legogrävmaskin och ett Infinityspel till Wii.

Jag hämtade Pontus vid skolan när jag slutat jobbet och bi åkte då till lilla Sparköp och köpte tårtingredienser och lite fika som vi åt i bilen innan vi hämtade resten av barnen.

Pontus började med tårtan när hi kom hem och jag med maten. Det blev spagetti, spenat och kassler enligt Pontus önskemål.

När vi ätit färdigt så började jag dammsuga och då kom svärmor. Bara att avbryta med andra ord!
Pontus fick pengar av henne och allabarnen fick varsin jättestor godispåse.
Jag hann bara hälla upp kaffe till mig och Clary så kom syrran, Nelly och mamma. Pappa kom senare.
Av Linda och Nelly fick Pontus en radiostyrd helikopter.
Pontus hade fått presenten av mamma och pappa tidigare. En Scottcykel. Snacka om lycklig kille!

Fler än så kom det inte för att gratulera Pontus så jag tyckte så synd om honom. Det kom ju så många till Alice...
Här kommer i alla fall den fina tårtan som Pontus gjorde!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0