Vab

Det blev vab för mig igår eftersom Alice fick magsjuka i måndags.
Hade sådan tur att mamma stannade hos oss en stund på fm så jag fick komma ut lite. Jag tog en långpromenad och gjorde även två avstickare i skogen. Tog av mig jackan och plockade väl en dryg halvliter trattkantareller i den.
Det hann aldrig bli speciellt långsamt eftersom halva dagen nästan gått när mamma åkte. Och Wilma kom ju hem strax efter två. Då var vi ute och lekte lite. Alice var som tur var pigg mellan lunch och middag. Men när det var dags för middag somnade hon. Hon hade görst fått tokont i huvudet så där som hon alltid fick förra sommaren om hon var vaken en bit över åtta.

Alice sov i alla fall hela natten och vaknade efter dryga tolv timmar. Idag har hon varit hur pigg som helst!
Alice och jag började sortera lite på hennes rum på fm. Hon tyckte det skulle bli så skönt sedan när det var sorterat och hon skulle städa.
Vi har varit ute och lekt även idag.
Jag har stickat färdigt Albins raggsockor.
Tog mig även i kragen och fixade inbjudan till kommande me&I party.
På kvällen fikade vi goda scones som Wilma bakat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0