Betessläpp

Lördagen inleddes med att vi bakade. jag gjorde chokladmuffins och Wilma negerbollar. Man måste ju ha lite fika med sig när man ska iväg på roligheter.
 
Kl 9.00 började dressyrtävlingarna vid ridskolan. Wilma och Alice ville absolut åka dit men jag tror att de inte tyckte det var så skoj även om de inte ville åka därifrån. De hade nog trott att det var hopptävlingar...
Det blåste riktigt kallt så när vi skulle fika så satte vi oss på läktaren i ridhuset. Klockan var nog bara strax efter tio när vi åkte vidare mot betessläpp i Storvik.
Bilköerna började redan när vi svängde av E 16. Vissa bilar hade parkerat vid storloppisen och därifrån är det åtminstone ett par kilometer till bondgården. När vi svängde in på Toretorpsvägen sniglade sig köerna fram. Bilen efter oss kunde först inte ens svänga in efter oss. Jag ringde syrran för att kolla om hon var framme och att det verkligen fanns parkeringar kvar längre fram. Det gjorde det!
Väl på plats gick vi en tipspromenad och sedan var det dags att släppa ut korna. Jag kom inte så nära att jag såg någonting men Albin lyfte jag upp så han såg. Mamma, korna leker, sa han.
 
Mat från Granliden åkte vi och hämtade och den intogs hos syrran. Efter maten gick vi ner till Coop och köpte lördagsgodis. Vi satt utanför syrrans hus och åt godis och barnen lekte.
När jag blev kaffesugen och ville gå in så tyckte Pontus att vi skulle gå till en lekpark längre bort. Så syrran gjorde i ordning fika som vi tog med oss dit.
 
Smsade Anso imorse och frågade om vi fick komma på kaffe om vi letade reda på babyskyddet som de ska köpa av oss. Självklart fick vi komma! Dessvärre hittade vi inte alla delarna men vi fick komma ändå.
Vi fikade paj, glass och bullar. Barnen lekte inne och ute om vartannat. Solen sken och emellanåt så regnade det. Skumt väder...
Vi blev även kvar på lunch! På em när det var dags att åka hem för att brudarna skulle göra sig ordning till ridskolan så blev Pontus kvar. Förstås!
 
Albin följde också med till ridskolan idag. Han hjälpte till att borsta hästen som Alice skulle rida. Alice red på Puppy och Wilma red Kiara för tredje gången i rad. Wilma börjar komma igång med travandet hon också nu!
Det var en annan ridlärare idag så barnen fick äntligen lära sig hur man håller i tyglarna. Jag har försökt visa förut men de har inte brytt sig. De fick även berättat för sig hur man styr hästen och så fick de lära sig lite nya ridvägar.
 
När vi svängde upp på Toretorpsvägen idag på väg till Jens så sa Albin:
-Idag kan man åka här mamma! Det är inga bilar!
Snacka om att grabben har bra minne och känner igen sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0