Pannkakstårta

Trodde att det skulle bli en trist men solig dag imorse när jag vaknade. Men någon sol blev det minsann inte. Däremot en väldigt trevlig dag!
 
Vi åkte till syrran på fm och från henne till skogen. Vi plockade blåbär och svamp. Syrran plockade även smultron (det gjorde även jag men mina åkte direkt in i munnen). Vi trodde väl inte att barnen skulle vara nöjda så länge men det var de verkligen. Till och med Albin tog sig fram genom skogen utan gnäll. Men Pontus skjutsade honom lite i vagnen där det var vägar.
 
Klockan var 12.15 när vi gav upp och då var det ju hög tid att tillaga lunchen som syrran lovat att bjuda på. Vi skulle få rösta om vi ville ha pannkakstårta eller pastasallad. Jag räknade med att bli rejält nedröstad så jag la ned min röst. Lyckliga barn fick mumsa pannkakstårta!
 
Syrran ville ha barnvakt efter lunch för att åka och plocka hjortron. Jag hade inte plats i bilen för att ta med Nelly hem så vi löste det genom att syrran fick skjutsa Nelly till Ann-Sofie och så åkte vi dit för att leka och fika. Ann-Sofie bakade muffins när vi kom så jag fick äran att passa lilla Oliver en stund. Han somnade när jag bar honom så jag satte mig i soffan så han fick sova vidare på mitt bröst. Såå mysigt!
Elva barn var det totalt hos Anso och vi reagerade på att det ändå var så lugnt.
De stora barnen lekte bolljaga och de små var på studsmattan och hade något slags knuffningslek bl.a..
 
Nelly blev hämtad av Tomas vid halv fem och då blev det bestämt att Jens och Isak skulle följa med oss hem och sova över. Efter maten lekte barnen lite och Isak och Wilma plockade ihop på Wilmas rum för att få plats med madrassen som Isak skulle sova på. Duktiga barn!
Sedan blev det fredagsmys. Barnen tittade på Bröllopsfotografen. Wilma fick ont i huvudet. Hon fick en alvedon och så fick Alice, Wilma och Isak gå och lägga sig efter det. De höll låda i ungefär en timme men nu har de nog somnat för ca en halvtimme sedan.
Pontus och Jens la sig när filmen var slut vid ca tio och jag tror att de somnade på en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0