Baddag

Började dagen med mannagrynsgröt till frukost. Det händer inte ofta men det är ju såå gott!
Vet inte riktigt vad vi pysslade med fram till kl 10.20 då det var dags att börja klä på sig för att åka till simskolan...
När jag sa åt tjejerna att det var dags att åka så skulle de ju naturligtvis hej då till grabbarna som var uppe och lekte... Så det slutade med att grabbarna följde med trots att Patrik var hemma.
Simningen gick finfint. Wilma kan simma ett par simtag under vattnet nu. De fick också prova på att bada med flytväst på. Nästa gång ska de ha klädsim!
In på Gotterian efter simningen och barnen fick plocka i varsin påse med godis och då är de nöjda.
Patrik hade fixat lunch tills vi kom hem! Stuvade makaroner och köttbullar. Härligt att få maten serverad när man kommer hem!
Ca kl 13.30 hade vi stämt träff med mamma utanför badhuset i Sandviken enligt Pontus önskemål. Det hade blivit jättfräscht i badhuset efter renoveringen!
Vi hade en riktigt härlig eftermiddag där! Albin var inte alls rädd som jag hade befarat. Han plaskade på som sjutton. Alice åkte mest i den blå rutschbanan och Pontus, Wilma och jag var ute och badade en hel del där barnen passade på att hoppa från kanten.
Vi gjorde ett litet avbrott i badandet för att få någonting i magen. Varma chips för Pontus och mig. Wilma, Alice och Albin åt glass.
På hemvägen var vi så hungriga igen så det blev ett besök på Mc Donalds.
Hängde ut min andra tvätt för året när jag kom hem. Blir härligt att ta in den sedan. En kaffe på bron blev det också.
Albin fick börja en kur med grodan (Medicinen mot förkylningsastman) i söndags. Han hade då varit lite hotig i några dagar men jag valde att påbörja kuren då det blev värre. Egentligen ska den ju påbörjas vid första symtom på förkylning men det känns lite konstigt tycker jag.
Albin och jag fick rena sängkläder ikväll så det kan vara därför som han bad om att få gå och sova... De andra barnen var ute med Patrik och eldade så det kan ju även ha varit för att Albin hade tråkigt...

Kommentarer
Postat av: Malin

Träffade ni Lina och barnen där?

2013-04-28 @ 21:47:56
URL: http://evamalinjohanna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0