Avslutningskläder

Jag har haft en härlig ledig dag tillsammans med familjen idag!
På fm var vi ute en del men när Patrik tog A och A med sig i traktorn så passade jag på att gå in och fixa med tvätt. Jag har sorterat det mesta av smutstvätten, tvättat tre maskiner och hängt undan en del ren tvätt. Men det finns mycket mer...
 Vi åt en riktig klassiker till lunch: Isterband och stuvad potatis. Till efterrätt blev det rabarberpaj som Alice gjort. Gottigott!

När Pontus kom hem från skolan åkte vi iväg till Gävle. Där var det kallt! Hemma var det ju varmt och skönt.
Pontus, Wilma och jag gick runt och letade avslutningskläder till dem. Det kändes som att det tog en hel evighet...
Vi var även in på Skopunkten för första gången. Jag hade trott att det skulle vara bra där men jag tyckte nog inte att de hade något vidare bra skor... Men billigt var det ju! Pontus fick ett par svarta joggingskor och Wilma ett par blåa tygskor. Det blev bara 199 kr totalt! Wilma trodde att hon skulle få ha de där skorna på avslutningen... Men nej, sa mamman.
På Cubus hittade Wilma en fin vit klänning med skärp runt midjan och en ros fäst vid skärpet. Det fanns bara en kvar! Men hon kunde ha den som tur var.
Pontus köpte en T-shirt på KappAhl och Wilma hittade en kofta där. En ny one piece till Albin blev det också.
Vidare in på H&M. Nu började vi bli hungriga så jag uppmanade Pontus att skynda sig. Han hittade ett par shorts där så då kunde vi avsluta shoppingen och åka till Mc Donalds och käka.

Mathandling på Maxi i Sandviken hanns också med innan det var dags att åka hem och lägga barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0