En himla massa mat...



Medan barnen håller på och diska efter lunchen så passar väl jag på att blogga då...
Lunchen bestod av köttfärsröra med curry och fullkornsris. Till det en vitlökscrèmefraiche. Barnen åt med god aptit och Alice lämnade bara några kikärter. Alice fick mata Albin med det sista!
Och det blev en himla massa mat över!


Kanon Att ha med sig som matlåda sedan!

Vi har försökt att åtgärda röran på Alices rum men hann väl typ bara få upp lite av alla de pärlor som låg över hela golvet. Lite pappersbitar har också försvunnit från golvet.
Jag vill ju ha fint på barnens rum så att de kan plocka ihop varje kväll! Det måste ju kännas enklare för dem att städa när det gäller bara en dags stök.
Jag har i alla fall sagt till barnen att de måste ha fint på sitt rum för att få spela någon form av tv-spel. Nu är de lite sura på mig.

Alice och jag har spelat Barnens Alfapet och jag vann faktiskt...
Tvättat och hängt tvätt har jag också gjort.
Plockat ihop lite filmer i vardagsrummet.
Wordfeudat.
Gjort ren toalett och tvättställ.
Slängt lite gammal mat från frysen. Mamma var så snäll och frostade av den åt mig igår.

Alice bäddade ner Albin i en trådback tillsammans med "owow"=hunden. Så Albin hade jättemysigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0