Åtta dagar...

...i sträck har jag jobbat nu. Det blir underbart att vara ledig imorgon!
 
När jag kom hem från jobbet hade vi besök av mamma och pappa. Såå längesedan jag träffade pappsen.
Vi drack lite adventskaffe och tände första ljuset.
 
Ute är det ca20 minus och jag hatar det. Kallt både ute och inne... Allt blir så mycket jobbigare när det är så här kallt. Man vill inte gå ut alls och ska man åka någonstans så måste man skrapa rutor och det dröjer hur länge som helst innan det blir någon värme i bilen.
När jag är inne växer jag typ fast på soffan under en filt. Ingenting är roligt när man fryser hela tiden...
 
Vi har avverkat en omgång magsjuka här också. Väldigt ovanligt att vi har magsjuka i huset innan jul. Den brukar alltid drabba oss i början på året. Som tur var så klarade Patrik och jag oss.
 
Stackars Albin hade vattkoppor, magsjuka och förkylning samtidigt han. Lilla hjärtat! Nu snorar han och hostar som vanligt. Jag tror att den förbannade hostan varar för evigt...
 
Ingen advent har vi fixat heller. I köket har vi fått upp en enda stake... Jag har ju jobbat hela tiden så det har inte blivit av. Albin och jag får försöka imorgon. Det skulle vara så mysigt med lite mer julstämning i fönstren nu när det är snö ute!

Kommentarer
Postat av: tessa

jag har inte ens fått upp nån stjärna/stake än. Böt gardiner nu ikväll. Får se när resten blir klart.

Svar: Skönt att höra att det är fler som ligger efter!
Jenniebenni

2012-12-02 @ 21:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0