Världens sämsta mamma

Idag är jag nog världens sämsta mamma. Jag har ställt krav på barnen! De ska plocka in alla sina saker på sina rum och göra snyggt på rummen också innan de får göra någonting skoj som tex bmx eller leka med en kompis.
Det har ringt en kompis till Wilma och två till Pontus så de var populära idag men leka fick de minsann inte. Det var så illa så tårarna sprutade på Wilma här ett tag!

Barnen har i alla fall bakat lite. Wilma gjorde kolasnittar, Pontus maränger och Alice negerbollar. Maten har vi i ugnen också. Pontus bestämde att det skulle bli köttfärslimpa, potatis och sås och det är ju gott.

Inte törs jag gå ut idag heller... Pontus såg en orm slingra ut från bron när han kom hem.

Tvättar gör jag i alla fall så det står härliga till. Jag har två maskiner på kö för hängning nu! Får se om jag törs gå ut med det när Patrik kommit hem och kollat så inte ormen är kvar...

På fm var vi till syrran och fick fika och sedan var vi till lekparken i Storvik en stund.

Jag har även ägnat dagen åt att ringa en massa jobbiga samtal.

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu blev jag ju fikasugen!

Bra gjort att du ringt massa jobbiga samtal!

2011-05-30 @ 20:40:38
URL: http://yramamman.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Malin

äh, det var inte elakt, det är bra att barn lär sig! tänk om man skämde bort dem hela tiden då skulle de bli odrägliga när de blir stora.

2011-05-31 @ 08:30:51
Postat av: Tessa

håller med Malin. Barn mår inte dåligt av att man ställer krav på dem, dina barn är ju faktiskt rätt stora nu Jennie. Klart de klarar att få lite krav på sig.

Kram

2011-06-01 @ 22:34:33
URL: http://terwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0