Shopping och klippning

Jag, Alice och Albin mötte mamma i Valbo för lite shopping i fm. Först in på Coop för att kika efter "springskor" till Alice. Vi hittade ett par med Hello Kitty som hon absolut skulle ha och jag gick med på det fast jag brukar hellre se att barnen väljer märkesskor. Jag tycker att det är viktigt att man går rätt! De var i alla fall relativt billiga.
In på KappAhl för att köpa några T-shirts till mig. 2 för 199 kr och jag hade presentkort så det blev helt gratis.
På KappAhl skulle jag ha kunnat handlat hur mycket som helst idag tror jag!
Var in på Lindex och köpte en hatt med knytband till den lille huliganen. Kikade även på sportaffären där och en sväng på H&M. Sedan blev det mathandling på Coop.
Lunch blev det på Ikea med en ordentligt trött Albin. Mamma och jag åt kycklingfilé med pommes och bearnaise, Alice åt köttbullar med mos och Albin åt pasta och köttfärssås.
Hem till kl 13 för att möta Wilma vid taxin.
Mellanmål intogs och så åkte vi iväg igen. Till Sandviken och Sam sax denna gång. De tre äldsta barnen blev klippta. Se så snygga!



De hade solen i ögonen så det är därför de ser lite skumma ut.
Mamma satt kvar på Sam sax och väntade på att barnen skulle bli klippta och jag tog Wilma med mig för att leta "springskor" till henne. Vi hittade även märkeslösa skor till henne...
Jag passade på att fråga killen som jobbade på sportaffären om han visste varför jag fick ont i vaden när jag tar långpromenader. Kanske det var fel på skorna tänkte jag...
Jag köpte skorna på samma affär för några år sedan och fick hjälp med att prova ut dem så de borde vara bra tyckte jag.
Killen tittade på mina fötter och nästan skrattade. De där skorna var tydligen 3 år gamla och löpskor är tydligen färskvara. Där ser man!
Jag köpte mig i alla fall ett par nya med hans hjälp!
In på Sam sax och böt unge och iväg med Pontus för att köpa X-box 360 för hans pengar. Han köpte sig även ett bilspel till och så var vi till biblioteket och lånade två spel.
När klippningen var klar så åkte vi till Maxi för att köpa "Foppa" till Wilma och när vi skulle till att parkera lyckas Pontus tjata åt sig mat på McDonalds av mormor.

Bilder på shoppingen får ni nog imorgon, det blir så dåliga bilder på kvällarna!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det var inte lite pengar ni gjorde av med igår. Snygga var barnen redan men nu blev de ju snyggare ändå!

Pontus tröja var dock inte så snygg i "storleken".;-)

2011-05-17 @ 08:27:06
URL: http://yramammansrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0