Mer Albinfirande

Efter lunch på söndagen så bakade Alice en blåbärspaj och jag gjorde kolasnittar. Vi väntade ju främmande!
Malin och Tove kom för att gratulera Albin. Han fick Brioklossar med magnet i. En riktigt smart grej och han tycker om dem!
Syrran och Nelly kom också och sedan fikade vi! Härligt med folk som fikar!

Här kommer en bild från när Albin öppnar sin present från moster med familj! En jättestor lastbil!
Ni får väl stå ut med lite skum bildordning här tills jag lär mig bättre...






Här får Albin skjuts av storasyster Wilma!

Nu åter till det riktiga inlägget!
Barnen lekte och hade roligt i söndags! Jag tror Albin uppskattade att Tove var här eftersom de var riktigt på samma nivå!
Malin hjälpte mig lite med datorn och fick in mina bilder i datorn så jag kan använda dem här!

När syrran skulle åka hem så ville Alice följa med så det fick hon. Syrran sa att vi eventuellt skulle få mat hos henne.
Jag tyckte det kändes lite skumt att åka bort och äta, jag skulle ju helst ha bjudit Malin på mat...
Men syrran ringde och sa att hon också fick komma.
Vi fick kotlett, potatis och en riktigt god kantarellsås där! Tack och bock!

Igår hade vi såå tråkigt på fm och inga kompisar! Men Alice sa rätt vad det var att:
-Nu ringer jag till Nelly!
Som tur var så hade de lika tråkigt. Nelly hade sagt till Linda att vi skulle komma dit och leka!
Vi tog med oss lite lunch och åkte dit. Tur var väl det ! Vi fick en riktigt trevlig dag! Vi passade på att baka tre sorters småkakor medan Albin sov. Var ju ingen idé att baka något mjukt tyckte jag eftersom jag ändå inte kan äta det...
Men rätt vad det var så ringde Albins läkare och hon tyckte att jag gott kunde börja äta ägg nu eftersom Albin verkar må så pass bra och har gått upp ordentligt i vikt. Det är ju så pass liten mängd av det jag äter som går ut i bröstmjölken. Men Albin får börja med att försöka lite lätt... Han får börja med kyckling.

Gissa vad vi åt igår då!?

Kyckling!

Igår kväll började Albin att prata i telefonen! Han fick en leksakstelefon av Pontus i present och den satte han mot örat och så sa han dada!

Kommentarer
Postat av: Linda

Titta så trevligt med bilder i bloggen!!:-)

Nu får jag ju skämmas över att ni inte blev bjuden på lunch igår oxå....

2011-03-01 @ 21:22:03
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Jennie Östman

Skäms på du! Det skulle inte jag ha gjort! Det var ju bara vi...

2011-03-01 @ 22:28:51
Postat av: Anonym

Skäms på du! Det skulle inte jag ha gjort! Det var ju bara vi...

2011-03-01 @ 22:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0