Tårtfest

Tog alla barnen utom Albin med mig i onsdags och åkte på tårtfest. Det är en tradition som Bodåsbarnen hade med sig när de kom tillSolbergaskolan. En underbar tradition tycker jag!
Alla elever med familjer är inbjudna till Tors-loge dagen före skolavslutningen. De som vill tar med sig en tårta, vi hade en princesstårta som mamma gjort med oss.
Det hela börjar med uppträdanden av eleverna men jag tyckte det var för varmt att se på så jag satte mig ute med några mammor och snackade skit istället.
Sedan blev det tårtfrossa kan jag lova! Jag tror inte jag ljuger om jag säger att Pontus åt en halv tårta själv...
Vissa hade gjort kladdkaka och cheesecake istället för tårta och det tycker jag är fel. Heter det tårtfest så ska det väl vara tårta?! Inte för att jag inte gillar kladdkaka och cheesecake.
Vi hade fint väder under hela festen men när vi skulle gå till bilen så öppnade himlen sig. Snacka om tur med vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0