Skräpmat

Mamma kom hit i fm för att ta med sig Wilma och Pontus hem. De ska sova där några nätter. Mamma hade nog tänkt åka hem ganska omgående men jag bad om att få duscha först och då dröjde det innan de kom iväg. Inte för att det tog så lång tid att duscha...
Det började närma sig lunch och vi beslöt oss för att åka till Torino för att käka. Wilma och jag delade en kebabtallrik, Alice och mamma delade en blandsallad och Pontus tog en kebabrulle som han inte åt mycket av.
Albin fick skinka och pommes som han knappt rörde men då hör det till saken att han hade fått sin alldeles egna första klubba före maten också. Det var pizzagubben som gav honom den.
Alice och jag passade på att göra rabarberpaj medan Albin sov middag. I övrigt hände typ ingenting på em.
På kvällen tog vi med oss pizza hem till syrran och käkade där. Även denna måltid från Torino. Nyttigt!
Kaffe och nybakta negerbollar fick vi efter maten och sedan traskade vi iväg till Tomas kalvar regnet. Riktigt blöt blev man. Det var en kalv som var färsk för dagen!
Tillbaka till syrran för mer kaffe.
När det var dags för Nelly att borsta tänderna tyckte hon visst att jag skulle borsta och sedan skulle jag följa med och skölja tandborsten också. Nelly var smutsig på näsan så jag sa åt henne att tvätta bort det och det gjorde hon med tandborsten. Tokunge!



Alice ville också spexa lite!



Måste även visa en söt fågelskrämma som Pontus och Alice gjorde för några dagar sedan! Eller fågelholk som Alice kallade den...


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha vilken fågel vill bo i den holken? Rolig hon är!

2011-06-18 @ 07:46:18
Postat av: Linda

Oj, va duktiga de var att göra skrämma!

2011-06-18 @ 08:54:02
URL: http://yramamman.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0